Base Marketeer

Job description

Mijndomein doet alles om de online ambities van haar ondernemende klanten waar te maken. 17 jaar geleden is Mijndomein begonnen om de aanschaf van een domeinnaam gemakkelijk te maken en voordelig. Inmiddels begeleiden we onze klanten in hun hele online journey onder het motto; simpel, samen, slim. “Dit heeft geleid tot een groei van in totaal 240.000 tevreden klanten en meer dan 1 miljoen domeinnamen in beheer.”


De afgelopen jaren hebben we intensief geïnvesteerd in het merk en nu is de fase aangebroken om onze klantcontactstrategie naar een hoger plan te tillen. Daarom zijn wij op zoek naar een Base Marketeer. Als Base Marketeer ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling van onze klanten. Begrippen als cross-, deep- en upsell, maar ook churn reductie en retentie zijn voor jou bekende terreinen. De ideale klantreis staat voor jou centraal.


Als Base Marketeer gebruik jij je data en proces gedreven mindset om gerichte campagnes / klantprogramma’s op te zetten die de klantgroei, klantwaarde en loyaliteit laten stijgen. Je gaat analytisch en methodisch te werk, maar verliest nooit de klant uit het oog. Op die manier ben je in staat bent de klant in het hoofd en het hart te raken. Concreet werk je aan de implementatie van het CRM systeem, ontwikkel en voer je de Grow en Keep campagnes. Daarnaast ben je de sparringspartner en aanspreekpunt voor het BI team vanuit de marketingafdeling.

Jouw ervaring met het opzetten en uitrollen van een multi channel customer contact strategie kun je in deze rol goed tot uitdrukking brengen. Ook deins jij er niet voor terug om zelf aan de knoppen te draaien.


Je rapporteert direct aan de Lead Marketeer van het marketingteam. Je werkzaamheden stem je af met de afdelingen Marketing, Development, BI en Customer Operations.


Wat bieden wij?

Een veelzijdige en verantwoordelijke functie op een ontzettend leuke, informele en creatieve werkplek. Mijndomein heeft kantoren in Amsterdam, Rotterdam met als standplaats Lelystad voor de marketingafdeling. Thuiswerken is bij Mijndomein onderdeel van het ‘nieuwe’ normaal.


Je krijgt veel verantwoordelijkheid en de ruimte om je eigen ideeën uit te werken, daarnaast vinden wij het leuk om alles net even anders te doen dan de rest.


Niet geheel onbelangrijk is dat wij ook uitstekende arbeidsvoorwaarden hebben, zoals een fitbit, opleidingsmogelijkheden en een goede bonusregeling. Het is een fulltime functie, 36 uur is bespreekbaar.

Job requirements

  • Je hebt minimaal HBO werk- en denkniveau
  • Je hebt 3-5 jaar werkervaring in een (vergelijkbare) rol als Campagne of Loyalty Marketeer met data-driven achtergrond, bij voorkeur in transactionele /abonnement gedreven markten. Denk aan internet, telecom, energie, media, verzekering of streamingsdiensten. Je beschikt over analytisch denkvermogen
  • Je bent end-to-end verantwoordelijk voor de executie en strategie van campagnes en gewend om een compact team aan te sturen.
  • Je staat open voor creatieve oplossingen
  • Je neemt ownership over projecten en bent zelfsturend.
  • Je bent procesmatig sterk
  • Je schakelt makkelijk met en tussen verschillende partijen
  • Je bent klantgericht, gepassioneerd, leergierig en hebt oog voor detail.